måndag 15 mars 2010

...härmed förklara utmaningen inledd!


När jag var mindre hade jag ibland 'godislöften' eller 'chipslöften' som varade i ett eller flera år. De gick helt enkelt ut på att man inte fick äta chips eller godis på ett helt år. Jag lyckades flera gånger till mina systrars stora förtret :P
Nu har jag blivit sugen på ännu en sådan utmaning, och vilket år passar bäst om inte det året som kommer leda fram till ett marathonlopp?

Utmaningen startar alltså idag, den 15 mars och håller på fram till London Marathon i slutet av april 2011. Inget godis och inga chips är tillåtna, vad man får äta är dock mörk choklad (minst 70%), nötter, popcorn eller torkad frukt. Hemmagjort godis är ok om det inte blir för ofta. Det är dessa regler som gällde när jag var liten och dessa regler gäller också nu.
Förutom den mörka chokladen då, det är ett tillägg jag har gjort med tanke på tråkigheter som mensvärk som man slapp när man var liten knodd ;)

Alla som vill är välkomna att utmana sig själva med mig! Hehe


Klara, färdiga, gå!

5 kommentarer:

  1. men gud vad jobbigt det lät!! göran passar nog på utmaningen..... ;) har petra gjort dreads?? coolt :p kan du inte lägga upp nån bild på jessicas mage när det börjar synas?? om hon tillåter de såklart.... såg du han som bajsade och sjöng i melodifestivalen? tänkte på den gamla klassikern, en isande...gråkall...viiiihhnd :D

    kram g

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är väl ingen vits med utmaningar som inte är jobbiga ;) Petra har gjort dreads och skaffat glasögon, år 2010 är året då nya saker ska testas enligt henne! Bild på magen ska väl kunna ordnas så småningom, just nu är den ganska liten :) Jag missade melodifestivalen totalt tyvärr, men det låter ju som att jag missade något storartat, hehe.

    Kram m

    SvaraRadera
  3. bra sagt jag ska ha det i huvet när jag tränar till varvet :) ser fram emot hur det ska gå med allt för familjen nilson :) all the best! puss

    SvaraRadera
  4. Hur petiga är reglerna? Typ om nån fyller år och har nonstop på/i tårtan, måste jag peta bort dem? För man får fika och käka födelsedagstårta va?

    Men än så lnge håller jag mig till löftet, får se hur länge de varar =P

    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt! Jag tycker att man får äta fika och tårta och då behöver man inte peta bort nåt, jag har för mig reglerna var sådana när jag var liten, så jag kör på det nu med :)

    Bra att nån hakar på tycker jag :D hehe

    SvaraRadera