fredag 26 mars 2010

...för sitt liv inte gå upp när hon tänkt sig!


Att det ska vara så svårt att gå upp! Här krävs disciplin må jag säga! Jag kan vara hur bestämd som helst kvällen innan att jag ska gå upp en viss tid, men när klockan ringer blir det alltid samma sak. Särskilt när jag inte Behöver gå upp då. Måste man till skola/jobb är det oftast inga problem att ta sig upp på dygnets alla tider, men så fort man inte har nåt viktigt planerat så är det allt förbannat svårt att inte snooza i 2 timmar.

Å andra sidan är det ju gött att när man väl har gått upp så har man redan gjort det jobbigaste på hela dagen :P

Men det är ju så tråkigt! För jag älskar att vara uppe tidigt! Se hur en ny dag gryr, det är så lugnt och stilla innan alla har vaknat.
Men det är stor skillnad på att gå upp och att vara uppe.
Om jag ska kunna bli en bra marathonlöpare behövs självdisciplin. Jag ska börja med att sova max 8 timmar per dygn från och med idag. Hur ska jag annars hinna göra allt jag vill göra under sommaren? Bäst att börja öva med uppstigandet nu. Från och med nu är dessa tips min bibel.

Wish me luck!


4 kommentarer:

  1. Takk! Jeg klart det idag tidlig! Sto opp kl halv 7! Jihooooo :D

    SvaraRadera
  2. Halv 7!!!!! Du är fantastisk. Jag får vara glad om jag lyckas gå upp halv 10. Men jag skulle så gärna vilja gå upp 8, men det går inte.
    Idag har pappa ätit en hjortburgare från Tranhems gård. Det har varit vårvisning idag.

    Kram från mamma och pappa

    SvaraRadera
  3. Åååh, vårvisning! Hade vart kul o vara med ju! :)
    Det var allt svårt att gå upp men det gick! Och innan jag hann fånga förnuftet till fånga så åkte jag till gymmet o sprang 7 km på 45 minuter :P

    kramas massa!

    SvaraRadera