måndag 8 augusti 2011

Senaste nytt

Här uppe i norr är det fortfarande fantastiskt. Nu har jag bott här i en vecka!





Jag o min skomakartumme besöker vattenkraftverket :)





Galet långa rör! Inne i själva verket (haha) kan man se bilder av hakkors på maskinerna - så gammalt är det alltså!





Under veckan har jag också bestigit ett litet fjäll :)





Det var fint. Och väldigt brant! Det gäller att se var man sätter fötterna. Vi såg en havsörn och massa får och kor.





With Canon you can






Jag har också ätit en våffla med brunost. För att så gör man i Norge :P





Men det fränaste jag gjorde förra veckan var ändå att klättra på en glaciär!





Jag fick en yxa, en hjälm, en sele med rep och spikskor.





Instruktören hade varit uppe 35 gånger bara denna sommar.





Det var jämt görfränt!





Och det tog minsann aldrig slut!





Mitt i natten var det, och ändå hyfsat ljust :)





Ganska läskigt brant ibland!






Men jag kom ner hel och hållen igen. Trots en ohygglig blåst.
Det var en fantastisk upplevelse! Men jädrar vad jobbigt det var :P


Undrar var jag ska hitta på denna vecka... :)



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Birgitha Thörnqvist8 augusti 2011 kl. 21:22

    Vilka upplevelser, oj. Var rädd om dej!!!
    Våffla med brunost känner jag igen från lunch i Oslo, vicken matkultur:-)

    Kram moster
    /Birgitha

    SvaraRadera
  2. Hihi, jadå, detta är ju bara roligt :) Visst är de knasiga dessa norrmän? :P våffla med brunost, ja jag säger då det :P

    SvaraRadera