torsdag 4 augusti 2011

Glomfjord

Nu har jag snart jobbat första veckan och jag stortrivs! Både med jobbet och med platsen. Det finns så mycket att upptäcka här och jag kan knappt bärga mig! Min första expedition blir på fredag :) återkommer med bilder!

På min första dag hade det hänt en sensationell grej här uppe, nåt som inträffar ganska sällan. Senast var 2002. Nämligen att vattenmagasinen är överfyllda efter en varm sommar med mycket smältvatten, så vattnet forsar ut genom hål i bergen tillverkade för såna här händelser. Så självklart var vi tvugna att åka upp o titta :) vi tog med lunch, så det blev som en liten utflykt.

Det var häftigt!





Här är dammen :)





På sidan av dammen forsade vattnet ut.





Här är min lunch :)





Snö! Jag gjorde självklart en snöboll :)





Här ser man toppen på dammen o att det forsar ut på sidan.





Mycket vatten blir det!





Det är så fin natur här uppe!










Massa vattenfall överallt :)


Vi gillert!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du tar. Helt fantastiskt!

    Kram från Mamma och Pappa

    SvaraRadera
  2. Tacktack! Vänta bara tills jag kan lägga upp de bilder jag har tagit med systemkameran :)

    Massa kramar till er!

    SvaraRadera