måndag 25 juli 2011

Så fruktansvärt

Jag tänker såklart på det som hänt i Norge.



Tror jag har läst varenda artikel som publicerats mellan flyttstädandet och packandet.

Jag röstar för att vi glömmer att gärningsmannen någonsin existerat, vägrar minnas hans namn och hans åsikter.

Det vi bör minnas är de som drabbats av denna fruktansvärda handling.

Jag hörde att många samlades över hela Norge idag för att visa sitt stöd. Önskar jag hade kunnat vara med.


Jag kan inte med ord beskriva den sorg jag kände när jag på lördagsmorgonen vaknade upp till en dödssiffra på 80 personer.

Tack och lov har jag världens bästa pojkvän som kan kramas och tröstas så mycket man önskar <3


Jag ska fortsätta läsa allt jag kommer över för att försöka smälta. Det är fortfarande en chock för mig att man kan hata såpass mycket.



Det är vedervärdigt.




Tack och lov för alla hjältar och tack och lov för att det var så många som faktiskt klarade sig med livet i behåll.




Jag kan med stolthet säga att jag snart blir en del av det fantastiska lilla landet Norge.



<3



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar