måndag 22 juni 2009

Junilistan

Är det inte detta som menas med Junilistan, ja då vet jag inte.



Juni 2000:
Sommarlovet mellan 8an och 9an. Minns inte vad jag gjorde då, minns knappt vem jag var, det var ju så längesen.

Juni 2001:
Går ur nian *finally*. Trivdes inte riktigt i Molkom, så jag tyckte det var skönt att äntligen få börja gå i skolan i stan. Även om jag såklart var nervös. Jag med mitt lokalsinne liksom...

Juni 2002:
Besteg Kebnekaise med 6 glada skitar. Dåligt väder gjorde att vi inte tog oss hela vägen upp. Men midsommarafton -02 var vi högst i hela Sverige där vi sov över i en av toppstugorna. *respect*

Juni 2003:
Sista sommarlovet på ett tag, det är mycket bus och skoj. Vi åker till Öland och dricker öl för att försöka, verkligen försöka, få mig bakfull för första gången. Det misslyckas. Many has tried and failed since ;)

Juni 2004:
Tog studenten från Älvkullen och Naturprogrammet. Inte ett öga var torrt när vi körde 'Ingmar-hejaramsan' en sista gång.

Juni 2005:
Träffade min prince charming och föll pladask. Inleder mitt första förhållande någonsin, strax efter att jag skrivit på kontrakt för att jobba 8 månader i England. *doh*.
Detta var även månaden då jag och Göran fick upp ögonen för festivalande. Hultsfred it is! Vi busar runt med Carl O, ser Lars W, Håkan och The Ark för första gången, så det var ju fantastiskt! Vi älskert!

Juni 2006:
Kommer hem från en fantastisk vistelse/8 otroligt jobbiga månader, (distansförhållande är ingen lek.) Att bo och jobba i England är nog nåt av det bästa jag gjort. Jag kan lugnt säga att jag är stolt över mig själv som åkte dit och stannade kvar, trots att det rev och slet i hjärtat i tid och otid.
Vi återvände såklart till Hultsfred. Denna gång träffade vi ett skönt gäng, som vi sedemera kom att kalla Köpingligan. Goare killar får man leta efter alltså! Hade en otroligt kul festival och ville aldrig åka därifrån.

Juni 2007:
Jobbar på Gardermoen och bor ihop med Patrik, allt är frid och fröjd och livet leker. Hultsfred med Köpingligan, vi ser Ozzy, Ola och Laakso. Men fan vilket dåligt väder det var! Spenderade större delen i tältet, sovandes. Man blev ju så jäkla trött av blåsten.

Juni 2008:
Jobbar som bara den för att spara ihop cash till att börja studera till hösten. Jag vill slippa ta studielån! Spånar på en tågluff genom Europa i augusti. Midsommar firades i goda vänners lag i Värmland såklart. Träffar Joakim för första gången på 1,5 år. Fantastiskt!

Juni 2009:
Klarat alla tentor, inte tagit lån än, sprungit stadsloppet och tyckte att det var roande, precis kommit hem från en crazy midsommar i Ransäter och planerar just nu inför sommaren som kommer innehålla sol, bad, jobb, pridefestival, kanske nån utlandsresa och Danmark. Mycket på gång och det gillar vi!



Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar